GENERES LITERARIS

1. Indica el que has sentit en llegir el poema.
alegria felicitat  satisfacció

2. Indica el nombre de síl·labes de cada vers de la

 segona estrofa.
5
6 CINC
7 CINC
6 CINC
3. Copia en columnes les paraules que rimen.

Pel bosc tot glaçat
un cant s'ha sentit;
damunt les muntanyes
s'escolta un brogit:
«Lleveu-vos amics,
que el fred ja se'n va,
lleveu-vos de pressa,
l'hivern s'ha acabat»
Les flors obren l'ull
aixequen el cap,
i diuen alegres:
«Quin dia més clar!»
Damunt el paller
badalla un ocell,
estira les plomes
i fa un capgirell.
Les mosques se'n van
darrera del vent,
els núvols fan gresca
i mullen la gent!


1. Un dia com qualsevol altre, una zebra com qualsevol altra té set.
Que les zebres són uns animals de costums regulars.
2 . D'entre uns matolls de color crema salta un cos de color crema.
Que tots els animals de la sabana tenen el mateix color del paisatge.
3. Les lleones són perseverants, molt més que els lleons, perquè en depenen els cadells.
Vol dir que les lleones no es cansen de seguir les seves preses.

4. El pes de l'aigua es converteix en un llast.
El pes de l'aigua que porta la zebra quan està molla li impedeix córrer més de pressa.

5. Aquí s'acabaven les lliçons de la mare.
Quan s'acaben els recursos, cadascú s'ha d'espavilar per si sol.

6. Per a sobreviure a la sabana n'hi ha prou de córrer més que una altra zebra.


Vol dir que les zebres més ràpides poden sortir més fàcilment de l'aigua.
7. Assenyala quins d'aquests consells de supervivència rep la zebra de la seva mare.

En el moment d'abeurar-te, has d'estar més alerta que mai.
Fes servir l'olfacte per detectar els possibles depredadors.
Procura escapar-te del primer atac perquè els lleons es cansen aviat.
Les ratlles blanques i negres són molt visibles, procura embrutar-les amb terra per camuflar-te.
Els lleons tenen una gran facilitat per escalar. Evita sempre les pedres i els rocams.
Els rius no són un bon refugi perquè estan plens de cocodrils que et devoraran.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Perífrasis verbals. Teoria